New Year's Health Tip: minder natrium, meer kalium
Als u weet dat uw dieet wordt beïnvloed door wat je verbruikt, dan ervoor te zorgen dat u verminderen uw zoutinname is iets dat je zou moeten overwegen als u uw bloeddruk onder controle te houden. Dit geldt niet alleen voor mensen die een hoge bloeddruk, maar het geldt voor iedereen. Een goede N ieuwe Jaar van de gezondheid tip: minder natrium, meer kalium. Deze recente artikel uit EmaxHealth spreuken waarom iedereen moet hun natrium te verminderen en hun kalium.
New Year's Health Tip: minder natrium, meer kalium
Heeft u bereiken voor het zoutvaatje in een restaurant, terwijl uw gasten schuwt het, het claimen van een bloeddruk probleem? Denk nog eens - volgens recente studies, gezonde personen met een normale bloeddruk moet een natrium-verzadigde voeding te vermijden. Je zou kunnen vragen: "Wat is een natrium-verzadigde dieet? Antwoord: het is een dieet met veel natrium in verhouding tot kalium. Zowel het algemeen komen als zouten van chloor: natriumchloride (NaCl) en kalium (KCl). Beide zijn in lichaamsvloeistoffen.
Een Institute of Medicine studie IOM studie, vorig jaar gepubliceerd, beoordeeld gegevens van meer dan 12.000 Amerikaanse volwassenen, het was op zoek naar risicofactoren voor sterfte aan hart-en vaatziekten. De onderzoekers vonden dat terwijl een dieet rijk aan natrium verhoogt die risico's, van meer belang is de verhouding van natrium tot kalium in je dieet: natrium verhoogt risico op hart-en vaatziekten, terwijl kalium het verlaagt. Volgens de IOM studie, "Niemand is immuun voor de negatieve effecten op de gezondheid van overmatige inname van natrium."
Bij personen van wie de maaltijden die minder natrium dan kalium werden vergeleken met die van wie diëten had een hoge natrium-to-kalium ratio, de laatste waren bijna 50% meer kans om te sterven door welke oorzaak en meer dan twee keer zoveel kans te sterven aan ischemische hartziekten tijdens een follow-up periode (gemiddeld: 14,8 jaar).
Een hoge natriumarm dieet verhoogt de bloeddruk en verhoogt het risico op chronische hypertensie; natrium vermindert de elasticiteit van de slagaders en blokken stikstofoxide, die slagaders ontspant. Een chronisch verhoogde bloeddruk vergroot de kans op hart-en vaatziekten: hartaanvallen en beroertes. Omgekeerd, kalium activeert stikstofmonoxide, die de levensaders ontspant en verlaagt het risico van hypertensie.
Een andere studie, die werd eerder dit jaar gepubliceerd in de Archives of Internal Medicine van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC), tevens de natrium-kalium ratio in je dieet. "We hebben gecontroleerd voor alle belangrijke cardiovasculaire risicofactoren en nog steeds vonden een verband tussen de natrium-kalium ratio en sterfgevallen door hart-en vaatziekten," merkte Dr Elena V. Kuklina, een voedings-epidemioloog bij de CDC en een auteur van de studie. Ze voegt toe: "Met het ouder worden, het risico op hoge bloeddruk neemt toe. Het lifetime risico in dit land is 90%. Als je lang genoeg leeft, ben je in gevaar. "
Ongeveer 90% van het natrium in het Amerikaanse dieet afkomstig is van zout, is driekwart van die verbruikt wordt in verwerkte voedingsmiddelen en het restaurant. Zout toegevoegd in huis koken en aan tafel is goed voor slechts een klein deel van de inname van natrium. Een andere bron van natrium is in water ontharders, die harde mineralen uit te wisselen met natrium. Velen zijn zich niet bewust dat waterontharders kan worden opgeladen met kaliumchloride in plaats van natriumchloride. De kaliumzouten zijn duurder, maar de gezondheidswinst maakt ze de extra kosten waard. Ook nog van belang, kalium-onthard water is gezond voor uw kamerplanten, die verschrompelen en sterven als besproeid met natrium-onthard water.
Het lichaam van de dagelijkse behoefte aan natrium is extreem laag, ongeveer 220 milligram, maar de gemiddelde Amerikaan verbruikt meer dan 3.400 milligram per dag. De huidige Dietary Guidelines for Americans aangeraden een maximum van 2.300 milligram (ongeveer een theelepel zout) voor personen ouder dan de leeftijd van twee, maar slechts 1.500 milligram voor de 70% van de volwassenen met een hoog risico van natrium-geïnduceerde ziekte: mensen ouder dan 50, alle Afrikaanse-Amerikanen (die gevoeliger zijn voor hoge bloeddruk), alle hypertensieve personen, diabetici en mensen met een chronische nierziekte.
De inname van natrium door de Amerikanen is toegenomen in de afgelopen decennia, ondanks de wijdverspreide inspanningen om hen aan te sporen om te bezuinigen op natrium. Het natrium is afgeleid van een verhoogde consumptie van restaurant en verwerkte voedingsmiddelen, de natrium wordt toegevoegd als conserveermiddel en smaak-versterker. De smaak-versterker mononatriumglutamaat (MSG) is een andere bron van natrium. De Food and Drug Administration (FDA) categoriseert natrium als "algemeen erkend als veilig" (GRAS), en bijgevolg is er geen limiet aan de hoeveelheid voedsel producenten kunnen gebruiken in een product.
Een ander nadeel van de verwerkte voedingsmiddelen (dwz, tomaten en aardappelen) is dat het proces niet alleen natrium toevoegt aan het eten, maar ook resulteert in een uitputting van de natuurlijke kalium in de voeding. Het resultaat: een natrium-verzadigde product.
Het wijdverbreide gebruik van natrium in voedingsmiddelen dat buiten het huis heeft een Amerikaanse voorkeur voor een zoute smaak, een voorkeur die kan worden teruggedraaid zonder dat de consument minder plezier als langzaam gedaan, merkte Dr Thomas A. Farley, commissaris van New York City ministerie van Volksgezondheid en Mental Hygiene. Zijn afdeling leidt een nationale inspanning, die begon in 2008 aan producenten van levensmiddelen en restaurants aan te dringen op het zout geleidelijk te verminderen in hun producten. Tot op heden hebben 28 nationale levensmiddelenbedrijven, winkelketens, en supermarktketens, waaronder Delhaize America, Kraft, Subway, en Target, de verbintenis aangegaan om de Nationale Salt Reduction Initiative aan natrium in hun producten te snijden met een gemiddelde van 25% in 2014.
Het eten van de juiste voeding en het verminderen van natrium kan uw gezondheid te verbeteren. Nogmaals, dit geldt voor iedereen dus iedereen moet de nodige voorzorgsmaatregelen en vermindering van hun zoutinname niet alleen mensen die de bloeddruk problemen.
Klik hier om de originele bron van dit bericht te bezoeken
Geplaatst onder: Laatste Gezondheid Nieuws
Zoals dit bericht? Abonneer je op mijn RSS feed en nog veel meer te krijgen!















































